در حال بارگزاری ...
چند سناریو کاربردی درسانترال۸۲۴

در این مقاله با چند سناریو کاربردی درسانترال۸۲۴ آشنا می شویم .

ما در این متن اول از همه میخواهیم درباره ی قابلیت برداشتن تماس داخلی های دیگر (Call Pickup) توضیح دهیم،

up در واقع همان توانایی پاسخگویی به تماس های وارد شده به داخلی های دیگر می باشد.

به طور کلی Call pick up به دو صورت امکان پذیر می باشد.

حالت اول:

Call pick up به صورت دایرکت بوده و هر داخلی توانایی پاسخ به تماس دیگر داخلی ها را دارد.

اگر دستگاه در پلن های مختلف قرار داشته باشد باید به صورت زیر از Call pick up و کد های آن استفاده نمود و

به صورت مستقیم تماس های هر داخلی دیگری را پاسخ داد.

پلن ۱:

(داخلی مورد نظر)۴

پلن ۲ و ۳:

(داخلی مورد نظر)۴۱#

حالت دوم:

Call pick up به صورت عمومی یا جنرال بوده و فقط و فقط توانایی پاسخ به تماس داخلی های هم گروهی ها امکان پذیر می باشد.

در این حالت نیز اگر دستگاه در پلن های مختلف قرار داشته باشد،

باید از کد های مخصوص هر پلن برای پاسخ به تماس مستقیم هم گروهی ها استفاده نمود.

پلن ۱:

عدد ۴۰

پلن دوم و سوم:

عدد ۴۰# حالت Call pick up Automatic برای زمانی است که قصد داریم تماس های وارد شده به

داخلی های هم گروه را بدون وارد کردن و زدن هیچ کد خاصی پاسخ دهیم.

برای فعال کردن این قابلیت در دستگاه های سانترال پاناسونیک ۸۲۴ می توان از کد ۱۲۷ استفاده نمود.

بعد از اینکه در حالت برنامه ریزی دستگاه این قابلیت را برای یک گروه خاص فعال نمود،

می توان بدون هیچ کدی تماس های دیگر داخلی های حاضر در گروه را پاسخ دهیم.

در این حالت اگر به یک داخلی تماسی وارد شود،

به محض اینکه دیگر داخلی ها گوشی تلفن خود را بردارند می توانند به تماس وارد شده پاسخ دهند.

سانترال۸۲۴

شنود صدای محیط در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک

یکی از چند سناریو کاربردی درسانترال۸۲۴ فعالسازی Room Monitor و شنیدن صدای محیط است .

برای فعالسازی Room Monitor و شنیدن صدای محیط یک داخلی باید در چند مرحله این کار را انجام دهیم.

در مرحله ی اول باید برای داخلی که قصد داریم صدای محیطی که در آن قرار گرفته است را بشنویم این قابلیت را فعال کنیم.

کد ۶۱۲ برای فعالسازی قابلیت Room Monitor در داخلی های مختلف به کار می رود.

برای استفاده از این کد ابتدا باید از طریق تلفن ۷۷۳۰ که به جک ۰۱ وصل شده است وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شویم.

بعد از وارد کردن کد ۶۱۲ باید شماره ی جک داخلی که قصد داریم قابلیت Room Monitor را برای آن فعال کنیم، وارد نماییم.

به صورت پیش فرض این قابلیت برای هیچ داخلی فعال نیست و

باید از طریق کلید AUTOANS حالت داخلی مورد نظر را تغییر داده و Room Monitor را برای آن فعال کنیم.

در مرحله ی بعدی بر روی گوشی تلفنی که به داخلی مورد نظر وصل شده است کد #۷۳۵۱ را وارد کرده تا پیغام Room Monitor ON

نمایش داده شود.

مرحله ی بعدی

کلید AUTOANS روی تلفن را فشار می دهیم تا به حالت چشمک زن دربیاید.

این در حالی است که اگر بر روی گوشی هایی که قابلیت Room Monitor برای آن ها فعال نشده است این کلید را فشار دهیم،

فقط به صورت یک چراغ قرمز ثابت روشن در می آید.

در این حالت زمانی که با داخلی تماس گرفته می شود،

بعد از شنیده شدن صدای دو بوق پی در پی تماس به صورت خودکار برقرار می شود.

بعد از طی شدن مراحل بالا اگر هر داخلی با این داخلی که قابلیت Room Monitor برایش فعال شده است تماس بگیرد،

می تواند به راحتی صدای محیطی که داخلی در آن قرار گرفته است را بشنود.

زمانی که تماس برقرار می شود هیچ صدایی از داخلی که Room Monitor فعال دارد پخش نمی شود و

فقط اسپیکر فعال شده و گوشی روی حالت INTERCOM می رود.

راه اندازی سناریوی مدیر منشی در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک

یکی از چند سناریو کاربردی درسانترال۸۲۴ که در برنامه ریزی سانترال ۸۲۴ پاناسونیک می توان آن را انجام داد، مدیر منشی می باشد.

این اصطلاح به این معنی است که فقط داخلی که به عنوان منشی در نظر گرفته می شود می تواند با مدیریت در ارتباط باشد.

یعنی هر کدام از داخلی ها که قصد داشته باشند با مدیریت تماس برقرار نمایند،

تماس آن ها ابتدا به منشی وصل شده و سپس منشی در صورت لزوم تماس را به مدیریت متصل نماید.

سناریوی مدیر منشی را در ۸۲۴ فقط می توان از طریق قسمت DND OVER RIGHT در نرم افزار برای داخلی منیجر یا مدیریت فعال نمود.

برای فعال نمودن این قابلیت برای داخلی که به عنوان مدیریت در نظر گرفته شده است،

ابتدا اسپیکر و سپس کد #۷۱۴ را وارد نمود.

این حالت در واقع همان حالت مزاحم نشوید را در برای داخلی مورد نظر فعال می کند تا

هیچ داخلی نتواند با آن به صورت مستقیم تماس برقرار نماید.

در این حالت فقط و فقط داخلی هایی می توانند با

مدیریت تماس برقرار نمایند که DND OVER RIGHT برای آن ها در نرم افزار سانترال ۸۲۴ فعال شده باشد.

معمولاً برای شرکت ها و سازمان ها یک داخلی به عنوان مسئول دفتر در نظر گرفته می شود تا

تماس های وارد شده را به مدیریت انتقال دهد.

بنابراین در صورتی که قابلیت DND برای یک داخلی فعال شده باشد،

فقط داخلی هایی می توانند با آن تماس بگیرند که DND OVER RIGHT برای آن ها فعال شده باشد.

نکته

زمانی که این قابلیت مدیر منشی برای یک داخلی فعال می شود اگر داخلی های دیگر با

مدیریت تماس بگیرند، صدای بوق ممتد شنیده می شود.

در این حالت اگر داخلی که به عنوان منشی در نظر گرفته شده است و

قابلیت DND OVER RIGHT نیز برای آن فعال شده باشد، با مدیریت تماس بگیرد همین صدای بوق ممتد را خواهد شنید اما

با فشار دادن کلید ۲ می تواند با مدیریت تماس برقرار نماید.

بنابراین منشی نیز نمی تواند به صورت مستقیم با مدیریت تماس برقرار نماید و این کار از طریق فشار دادن کلید ۲ امکان پذیر می شود.

برای اطلاعات بیشتر برای شناخت چند سناریو کاربردی درسانترال۸۲۴ به سایت پرگاس پاناسونیک مراجعه کنید .

پرگاس پاناسونیک با بیش از ده سال حضور موثر در بازار پاناسونیک مفتخر به انجام خدمات ذیل است:

برای ارتباط با ما با شماره ی زیر تماس بگیرید :

تهران – سعدی جنوبی – کوچه خوانساری – مجتمع امیر کبیر – طبقه اول – واحد ۱۰۵ ۰۲۱-۳۳۹۴۷۰۷۲info@pargaspanasonic.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...