در حال بارگزاری ...
انتقال تماس با قابلیت هانتینگ

پرگاس پاناسونیک در این متن میخواهد نحوه ی انتقال تماس با قابلیت هانتینگ را آموزش دهد.

قابلیت Hunting در واقع باعث می شود تا در صورت اشغال بودن یک داخلی در یک گروه،

تماس واردشده به صورت اتوماتیک به داخلی بعدی منتقل شود.

تماس های ورودی به دستگاه های سانترال می تواند در سه حالت قرار بگیرد.

همچنین برای تعیین مسیر تماس های ورودی در زمان استراحت یا ناهار از کد ۴۱۶ و

از کد ۴۱۵ برای مسیر دهی تماس ورودی در تایم شب (زمان تعطیلی) استفاده می شود.

قابلیت Hunting دارای دو وضعیت متفاوت است:

  1. حالت TERMINATE

حالت TERMINATEیکی از حالت های قابلیت Hunting در پاسخگویی به تماس ورودی در یک گروه داخلی می باشد.

در این حالت زمانی که تماس به انتهای گروه (شمار ی بزرگترین داخلی) می رسد تماس ورودی قطع میشود و یا

روی حالت Call Wait قرار می گیرد.

2.حالت چرخشی

حالت دوم قابلیت Hunting حالت چرخشی یا همان سرکولیت است که

بعد از رسیدن به آخرین داخلی اشغال می باشد،

دوباره به داخلی اول برگشته و شروع به زنگ خوری می کند.

وقتی یک تماس به صورت مستقیم به یک داخلی وصل می شود و

آن داخلی در یک گروه قرار دارد که قابلیت Hunting برای آن ها فعال است، در صورت اشغال بودن این داخلی،

قابلیت Hunting می تواند در دو حالت چرخشی و TERMINATE باعث انتقال این تماس به داخلی های دیگر شود.

انتقال تماس با قابلیت هانتینگ

کد های فعالسازی و تعیین وضعیت قابلیت Hunting

برای آموزش انتقال تماس با قابلیت هانتینگ کدها نقش مهمی دارند.

از کد ۱۰۰ برای فعال سازی قابلیت Hunting روی یک گروه از داخلی ها و از کد ۱۰۱ برای تعیین وضعیت این قابلیت برای همان گروه استفاده می شود.

برای اینکه بتوانیم از قابلیت Hunting استفاده نماییم باید ابتدا داخلی های مورد نظر را از طریق کد ۶۰۰ در یک گروه قرار دهیم.

با وارد کردن کد ۱۰۰ و

فشار دادن کلید اسپیکر، پیغامی روی صفحه تلفن نمایش داده می شود که

بیانگر نام گروه و وضعیت فعال یا غیر فعال بودن قابلیت Hunting می باشد.

در صورتی که قصد دارید این قابلیت را برای گروه مورد نظر فعال کنید حالت آن را با استفاده از کلید AUTO-ANS از

Disable به Enable تغییر دهید.

بعد از فعال کردن می توان از طریق کد ۱۰۱ وضعیت آن را نیز برای هر گروه مشخص نمود.

قابلیت Hunting برای گروه UCD برای فعال کردن حالت UCD ابتدا باید از طریق کد ۴۱۴ مسیر تماس های ورودی به دستگاه سانترال را روی این حالت در روز قرار دهیم.

پس از این کار از طریق کد ۵۲۰ گروهی که می خواهیم در UCD قرار بگیرد را مشخص می کنیم.

هدف اصلی UCD پخش کردن تماس های ورودی بین

داخلی هایی است که در آن گروه قرار گرفته اند.

با توجه به این که تنظیمات UCD کاملاً مختص خودش می باشد می توان گفت که قابلیت Hunting

برای این حالت هیچ گونه کاربردی ندارد.

ضبط پیغام دیزا و فعال نمودن آن بر روی سانترال

برای ضبط پیغام دیزا باید بر روی تلفنی که به جک ۰۱ وصل شده است،

کلید پروگرام و سپس کد ۹۱ را وارد کنیم.

از بین شماره های ۱ تا ۸ یک عدد را به عنوان شماره ی OGM پیغام ضبط شده در نظر گرفته و آن را وارد می کینم.

اکنون بعد از شنیده شدن صدای بوق می توان با برداشتن گوشی تلفن، پیغام را ضبط نموده و

در انتها برای ذخیره کردن آن کلید STORE را فشار داد.

برای فعال کردن دیزا و هدایت تماس ها به سمت منشی تلفنی در تایم های مختلف می توان از کد های ۴۱۴،۴۱۵ و ۴۱۶ استفاده نمود.

با کد ۵۰۰ می توان مشخص نمود که عمل عدد گیری در زمان پخش پیغام دیزا انجام بگیرد یا خیر؟

با کد ۵۰۱ نیز می توان برای هر عدد یک داخلی یا گروهی از داخلی ها را مشخص نمود تا

به محض فشار دادن آن عدد توسط مشتری، تماس به این گروه یا داخلی مورد نظر وصل شود.

منشی تلفنی و قابلیت Hunting دیزا بر روی تماس های ورودی می تواند به دو صورت عمل کند.

درحالت اول

بعد از شنیده شدن پیغام دیزا، تماس ورودی به یک داخلی به صورت مستقیم وصل می شود و

در حالت دوم این تماس برای پاسخگویی به یک گروه از داخلی ها متصل می شود.

بنابراین با توجه به تعریفی که از قابلیت Hunting می توان گفت که فقط برای حالت اول یعنی حالت TERMINATE در تماس های دیزا می توان از این قابلیت استفاده نمود زیرا در حالت دوم وقتی تماس به گروهی از داخلی ها وصل شود همه ی داخلی ها به صورت همزمان زنگ می خورند.

بررسی قابلیت Hunting برای تماس های ورودی به یک داخلی از طریق دیزا

زمانی که یک تماس بعد از پخش شدن پیغام دیزا به صورت مستقیم به یک داخلی وصل شود می توان از قابلیت Hunting استفاده نمود.

برای اینکار ابتدا قابلیت Hunting را برای گروهی از داخلی ها که قصد داریم تماس به سمت آن ها هدایت شود را با کد ۱۰۰ فعال نموده و با کد ۱۰۱ وضعیت آن را مشخص می کنیم.

بعد از فعال کردن و تعیین وضعیت این قابلیت،

باید تماس ورودی دستگاه سانترال ۸۲۴ را بعد از پخش پیغام دیزا با استفاده از

کد ۵۰۱ به سمت یک داخلی در گروهی که قابلیت Hunting

برای آن ها فعال شده است، قرار دارد هدایت کرد.

در پایان هدف ما از این مقاله شناخت و آموزش انتقال تماس با قابلیت هانتینگ است .

پرگاس پاناسونیک با بیش از ده سال حضور موثر در بازار پاناسونیک مفتخر به انجام خدمات ذیل است:

برای ارتباط با ما با شماره ی زیر تماس بگیرید :

تهران – سعدی جنوبی – کوچه خوانساری – مجتمع امیر کبیر – طبقه اول – واحد ۱۰۵ ۰۲۱-۳۳۹۴۷۰۷۲info@pargaspanasonic.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...