دایورت در اصطلاح به معنای انتقال تماس از یک خط به خط دیگر است.

دایورت کردن یکی از خدمات و سرویس هایی است که مخابرات بر روی خطوط تلفن ثابت ارائه می دهد.

شما می توانید با استفاده از مراکز تلفن سانترال بدون نیاز به مراجعه به مخابرات این سرویس را بر روی تلفن های خود فعال کنید .

 به این شکل که اگز فردی با خط شهری شماره 1 شما تماس بگیرد و

تلفن سانترال بخواهد تماس ورودی را به تلفن همراه شما دایورت کند ؛

با خط شماره 2 مجموعه ، شماره تلفن همراهتان را گرفته و تماس ورودی را با شما به اشتراک می گذارد .

یک نکته دیگر اینکه تماس ها از خط داخلی انتقال می یابند نه از خط شهری این نکته یه این معنا است که

شما تماس های داخلی خودتان را می توانید انتقال دهید نه خطوط شهری را .

 

 

دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل
دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل

 

 

در این بخش با ذکر یک مثال مسئله را برای شما روش می سازیم .

 

مثال 1 : تمام تماس های ما به منشی شرکت انتقال میابد آیا میتوان تمام خطوط داخلی را به شماره تلفن منزل منشی شرکت انتقال دهیم ؟

بله کافی است تلفن داخلی منشی شرکت را به شماره منزل ایشان انتقال دهید .

به این وسیله کلیه تماس های ورودی شما به منزل ایشان انتقال میابد .

 

مثال 2 : ما از منشی تلفن گویا هنگام تماس ها استفاده می کنیم به این نحو که پس از معرفی شرکت از

تماس گیرنده می خواهیم که برای ارتباط با بخش های مختلف کلید 1 تا 9 را وارد کند ، چگونه می توانیم تماس های ورودی شرکت را انتقال دهیم ؟

شما می توانید تلفن هر بخش را جداگانه به شماره مسئول همان بخش دایورت کنید.

 

نحوه دایورت کردن تلفن سانترال پاناسونیک

 

انتقال مکالمه یکی از روش‌هایی است که ما همواره در موقعی که تلفن سانترال بر رو به روی ما است

و می‌خواهیم تماسی را انتقال دهیم انجام می‌دهیم با این کار همواره یا کلید Transfer را فشار می دهیم

و یا از کلید فلش استفاده می‌کنیم.

بسته به مدل تلفن سانترال پاناسونیک این کلید متفاوت است روش دایورت تلفن ثابت به موبایل چگونه است.

روش دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل و تلفن ثابت به چه شکل می باشد.

 

برای دریافت پاسخ این سوالات در این مطلب

 

روش فوروارد و دایورت تلفن سانترال و تلفن ثابت شهری روی موبایل یا خط شهری به صورت کامل ارائه شده است.

در سوییچ های مخابراتی و مرکزتلفن های سانترال کدهایی جهت اعمال مدیریت تماس توسط کاربر وجود دارد.

به این کدها فیچر کد و یا نامبرینگ پلن گفته می شود.

کاربر بر اساس تنظیمات مرکزتلفن می تواند از طریق گوشی خود کار انتقال، فوروارد، شماره گیری سریع، کنفرانس تلفنی و غیره را انجام دهد.

نامبرینگ پلن های سانترال پاناسونیک را در بخش کاربری گوشی سانترال می توانید دنبال کنید.

در سانترال ها و سیستم VOIP این کدها توسط کارشناس سانترال یا کارشناس VOIP تعریف می گردد

و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در این بخش کدهای مربوط به دایورت تلفن ثابت و غیره را دنبال می نماییم.

 

دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل
دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل

 

کد دایورت تلفن ثابت

 

برای انجام انتقال تماس تلفن ثابت از یک خط شهری به موبایل

یا خط شهری دیگر در مبدا دستورات زیر را روی گوشی تلفن اعمال می کنیم.

# شماره مورد نظر21

ابتدا * سپس عدد 21 و مجدد * را شماره گیری کنید.

حال شماره مقصد که می خواهیم تماس ها به آن منتقل شود را وارد کنید و سپس کلید# را فشار می دهیم.

برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #21# را شماره گیری کنید.

نکته :

اگر با انجام فرایند گفته شده خط دایورت نشد به این معنی هست

که این قابلیت روی خط تلفن شما فعال نمی باشد.

میتوانید به مخابرات مراجعه کنید و درخواست فعال سازی را مطرح نمایید،

در صورتی که این امکان برای مخابرات منطقه شما مقدور باشد فعال می شود.

شماره گیری سریع

# شماره مورد نظر* کد دو رقمی 51

برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب از چپ به راست کد # کد دو رقمی 51  را شماره گیری کنید.

 

انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر

 

# شماره مورد نظر43

برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #43# را شماره گیری کنید.

دایورت در صورتیکه پاسخگو نباشیم

# شماره مورد نظر65

برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #65#را شماره گیری کنید.

آلارم بیدارباش تلفنی

#بعد ساعت و دقیقه به دنبال هم55

برای غیر فعال کردن این کد به ترتیب #55# را شماره گیری کنید.

 

دایورت داخلی تلفن سانترال روی موبایل یا تلفن ثابت

 

در صورتی که می خواهید داخلی تلفن سانترال (سانترال سری (824)خود را روی موبایل یا تلفن ثابت دایورت کنید

با دنبال کردن آموزش ذیل می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

1. گوشی تلفن را بردارید

2.کد 713 را وارد کنید

3. عدد دسترسی به خط شهری (شماره 9) را وارد کنید

4. شماره ای که می خواهید داخلی دایورت روی آن شود را وارد کنید و نهایتا کلید # را بزنید.

* برای کنسل کردن فوروارد گوشی را بردارید و #710 را شماره گیری نمایید.

* اگر با انجام این مراحل نتوانستید داخلی خود را دایورت کنید این بدان معنا هست

که داخلی شما مجوز دایورت یا فوروارد به خط شهری و موبایل را ندارد.

برای دادن دسترسی به تلفن سانترال برای دایورت به موبایل و خط شهری تنظیمات زیر را انجام دهید.

 

دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

1. با تلفن اپراتوری (تلفن 7730) و داخلی که قابلیت مدیریت دارد به دستگاه وصل شوید.

با انجام خط زیر وارد محیط برنامه ریزی سانترال شوید.

2. ابتدا * را وارد کنید–> حالا مربع را وارد کنید–>حالا رمز ورود به سانترال را وارد کنید (به صورت پیش فرض 1234 می باشد)

3. حالا با شماره گیری کد607 برای جک مربوط به داخلی خود گزینه ENABLE را انتخاب و ذخیره کنید.

حالا داخلی شما قابلیت فوروارد تماس های ورودی به سمت خطوط شهری و موبایل را دارد.

 

 

 

 

ارتباط با ما

تهران – سعدی جنوبی – کوچه خوانساری – مجتمع امیر کبیر – طبقه اول – واحد ۱۰۵

۰۲۱-۳۳۹۴۷۰۷۲
info@pargaspanasonic.ir

یک دیدگاه برای “دایورت داخلی تلفن سانترال به موبایل چگونه است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *