اشغال نشدن تلفن برای کسب و کارهایی با زنگ خور بالا موضوع حیاتی و پر اهمیتی است.

برخی مراکز از جمله شرکت ها، رستوران ها و فروشگاه هایی که در یک زمان امکان دارد چندین تماس تلفنی داشته باشند.

برای پاسخگویی به مشتریان ناگزیر باید چند خط تلفن را به مشتریان معرفی کنند تا در صورت اشغال بودن یک خط با

خطوط دیگر تماس بگیرند.

این روش دو مشکل دارد اول اینکه به خاطر سپردن چند شماره برای مشتری  مشکل می باشد و

مشکل دیگر اینکه نیاز به شماره گيري چندین دفعه ای براي يافتن و برقراری ارتباط با خط آزاد مي باشد که این

موارد مشتری را به زحمت می اندازد و تماس گرفتن برای مشتری مشکل می باشد.

این مشکل باعث می شود که مشتری از تماس مجدد با شرکت یا رستوران یا فروشگاه شما منصرف شود .

با رقیب های شما تماس بگیرد و

باعث از دست دادن مشتری شما شود.برای حل این مشکل ، راهکارهایی وجود دارد  که در این مطلب به آن می پردازیم.

با ما همراه باشید .

 

روتاري چيست و نحوه كار روتاري به چه شكل است؟

 

شركت مخابرات سرويسي را براي مشتركين فعال كرده است كه مشترك در صورتي كه چند خط تلفن در يك نقطه داشته باشد مي تواند يك

خط را به عنوان سر شماره و خطوط ديگر را به عنوان زير گروه خط اول معرفي کند .

به این شکل از اشغال شدن خط تلفن جلوگيري می کند.

روش کار و عملکرد سرویس روتاری به اين شكل است که وقتي شخص یا مشتري با

شماره اي كه ما به عنوان شماره تماس شرکت یا رستوران معرفي كرده ايم تماس مي گيرد در صورتيكه خط اشغال باشد به

صورت خودكار تماس  به خط تلفن بعدی منتقل مي شود و

با اين شرايط مشتری نه متوجه اشغالي خط مي شود نه نياز به تماس مجدد می باشد و تماس از دست رفته ای نداریم.

 

اشغال نشدن خط تلفن با خط ويژه
اشغال نشدن خط تلفن با خط ويژه

 

چگونه خط ویژه را فعال کنیم

 

برای فعال کردن خط ویژه در صورتیکه در یک نقطه سه خط داشته باشیم می توانیم به امور مشترکین

مخابرات محل خود مراجعه نموده و فرم درخواست مربوط به روتاری را تهیه نماییم که این کار برای هر یک از خطوط باید انجام شود.

سپس خط اصلی را به عنوان خط زنگ خور و خطوط دیگر را به عنوان زیر مجموعه خط اصلی معرفی کنیم.

 

تعريف روتاري از نظر فني

 

قابليت روتاري روي سوييچ ها مخابراتي معادل برنامه CALL FORWARD BUSY در سانترال پاناسونيك مي باشد.

به اين نحو كه در صورتيكه يك داخلي سانترال مشغول باشد تماسش به مقصد ديگري منتقل گردد.

 

سرویس روتاری چه مزایایی دارد ؟

 

سرویس روتاری از چند جهت بسيار مفيد بوده ، یکی از مزایای این سرویس این است که فقط

يك شماره تماس به عنوان خط ويژه به مشتريان معرفي می گردد در حالي كه چندین تماس روي اين خط می توانیم داشته باشیم.

و فایده دیگر اینکه با هزينه بسيار كم و فقط با داشتن چند خط آنالوگ در يك محل و نقطه می شود موجبات اشغال نشدن خط را فراهم کرد.

 

 

اشغال نشدن خط تلفن با خط ويژه
اشغال نشدن خط تلفن با خط ويژه

 

 

سرویس روتاری چه معایبی دارد و چگونه می توان آنها را رفع کرد ؟

 

به طور معمول بر روي خطوط آنالوگ شهري فقط يك تماس مي توانیم داشته باشیم و

در عمل خط ويژه تنها قابليتي كه براي ما فراهم مي كند انتقال تماس خط مشغول به خط ديگر مي باشد.

حالا اگر ما به 10 تماس ورودي در لحظه نياز داشته باشيم و

تعدادي خط هم براي تماس خروجي نياز داشته باشيم حالا براي رفع مشكل اشغالي بايد  بالغ بر 20خط خريداري كنيم و

درگير فيش هاي متعدد و پيگيري هاي متعدد شويم.

در اين حالت و شرايط استفاده از خط e1 كه قابليت برقراري 30تماس همزمان را دارند راهكاري منطقي تر و

مناسبی می باشد. 

مورد دیگر که پیش می آید، اين هست كه روتاري تنها اشغالي خطوط شهري را براي ما مرتفع مي كند.

براي روشن تر شدن موضوع فرض كنيد كه سه خط ورودي داريم و

با روتاري سه نفر از مشتريان با ما تماس گرفته اند ولي ما يك يا دو نفر براي پاسخگويي داريم.

طبيعتا يك يا دو تماس را از دست مي دهيم يا بايد گوشي را برداريم و کاربر را منتظر بزاریم تا گفتگوی فعلی به پایان برسد.

 در صورتیکه بخواهیم این مشکل را مرتفع کنیم باید از راهکار مرکز تماس استفاده کنیم .

اشغال شدن داخلی ها نیز با این راهکار مدیریت شده و تماس مشتری ها را از دست نداده و پاسخگو باشیم.

 

در آخر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پرگاس پاناسونیک با بیش از ده سال حضور موثر در بازار پاناسونیک مفتخر به انجام خدمات ذیل است:

 

 

ارتباط با ما

تهران – سعدی جنوبی – کوچه خوانساری – مجتمع امیر کبیر – طبقه اول – واحد ۱۰۵

۰۲۱-۳۳۹۴۷۰۷۲
info@pargaspanasonic.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *